Rasûlullah(s.a.v)Efendimiz mescide girdiğinde salât-ü selam getirir ve şöyle dua ederdi:

***Allahümmağfirlî zünûbî veftahlî ebvâbe rahmetik.Mescid-i Nebevi

Anlamı:Ey Allah’ım,benim günahlarımı bağışla ve bana rahmet kapılarını aç.

Mescitten çıkarken de yine salât-ü selam getirir ve şöyle derdi:

***Allahümmağfirlî zünûbî,veftahlî ebvâbe fazlik.

Anlamı:Ey Allah’ım,benim günahlarımı bağışla ve bana fazl-u ihsan kapılarını aç.

Bazen de mescitten çıkarken şu duayı okurdu:

***Allahümme a’sımnî mineşşeytânirracîm.

Anlamı:Allah’ım,beni taşlanmış şeytandan muhafaza eyle.

Rasûlullah(s.a.v)Efendimiz buyurdular ki:

Kim evinden namaz kılmak üzere çıkar ve bu (aşağıdaki)duayı okursa,Allahu Teâla ona rahmet nazarıyla teveccüh eder ve yetmiş bin melek de kendisi için istiğfarda bulunur:

***Allâhümme innî es’elüke bi-hakkıs-sâilîne aleyke,ve es’elüke bihakkı memşâye hâzâ.Fe innî lem ehruc eşeran ve lâ beteran ve lâ riyâen ve lâ süm’aten.Ve haractü’t-tikâe suhtike vebtiğâe merdâtike.Fe-es’elüke en tu’îzenî minennâri ve en teğfiralî zünûbî.İnnehû le’yağfiruz-zünûbe illa ente.

Anlamı:Ey Allah’ım!Senden isteyenlerin senin katındaki hakkı için ve şu yürüyüşümün hakkı için senden istiyorum.Ben kibirlenmek,böbürlenmek veya görsünler,desinler gibi adi maksatlarla evden çıkmış değilim.Senin gazabından sakınmak,rızanı kazanmak için evden çıktım.Öyleyse beni ateşten korumanı istiyorum.Günahlarımı bağışlamanı talep ediyorum.Çünkü senden başka günahları affeden yoktur.

Rasûlullah(s.a.v)Efendimiz buyurdular ki:

***”Müslüman bir kimse,namaz ve zikir için mescidi vatan edindiği(ve oraya çokça gitmeyi alışkanlık haline getirdiği)zaman Allah’ın onun bu halinden duyduğu sevinç,tıpkı gurbette adamı oln kimselerin onun yanlarına dönmesiyle(kavuşmaktan)duydukları sevinç gibidir.”

Yine buyurdular ki:

***”Allah’ı zikreden bir cemaatle sabah namazı vaktinden,güneş doğuncaya kadar birlikte oturmam,bana İsmailoğullarından dört tanesini azat etmemden daha sevgili gelir.Allah’ı zikreden bir cemaatle ikindi namazı vaktinden güneş batımına kadar oturmam da,dört kişi azat etmemden daha sevgili gelir.”

***Mümin namazını kıldıktan sonra,mescitte kaldığı müddetçe melekler ona mağfiret duasında bulunur ve “Allah’ım ona mağfiret et,Allah’ım ona rahmet et.Allah’ım,onun tevbesini kabul et.”derler.Bu kişi,orada hiç kimseye ea vermedikçe böyle devam eder.”

Bu müjdeye mazhar olmak için müminin,ibadet ve zikrullahla meşgul olması gerekir.

Kaynak:Gönül İncileri

