kelime-i tevhid

La İlahe İllallah

Rasûlullah(s.a.v)Efendimiz buyurdu ki:

“Zikrin en faziletlisi La İlahe İllallah,duanın en faziletlisi de Elhamdülillahtır.”

“Bir kimsenin son sözü La İlahe İllallah olursa,cennet ona vacip olur.”

“Aziz ve Celil olan Allah buyurdu ki:”La İlahe İllallah” benim kelamımdır ve ben O’yum.Kulum bu kelamı söylediği zaman kaleme girer.Kim de kaleme girerse,(azabımdan) emin olur.Kuran kelamımdır.Benden çıkmıştır.”

Ebu Zerr(r.a)’den rivayet edilmiştir;dedi ki:

“Ya Rasûlallah,bana bir şey tavsiye et,dedim.Buyurdu ki:

“Bir günah işlediğinde hemen arkasından bir iyilik yap ki,o günahın eserini ortadan kaldırsın.”

Dedim ki:”Ey Allah’ın Rasûlü!La İlahe İllallah da bu iyiliklerden midir?

Buyurdu ki:”O,iyiliklerin en faziletlisidir.”

“Rabbine yemin ederim ki,elbette onların hepsine yaptıklarından soracağız.”mealindeki ayet hakkında Rasûlullah(s.a.v) şöyle buyurdu:

“La İlahe İllallah”sözünden sorulacaklardır.”(Hicr Suresi,Tirmizi)

“La İlahe İllallah diyen ve kalbinde bir arpa tanesi ağırlığınca hayır bulunan herkes cehennemden çıkarılacaktır.Yine La İlahe İllallah diyen ve kalbinde zerre hayır bulunan herkes cehennemden çıkarılacaktır.Sonra yine La İlahe İllallah diyen ve kalbinde zerre kadar hayır bulunan herkes cehennemden çıkarılacaktır.”

“İnsanların sevgi ve tazim cihetinden,Allah’ı ve insanları en iyi bilenleri “La İlahe İllallah”ehlidir.”

“İman,yetmiş küsur(bir rivayette de altmış küsur)şubedir.Bu şubelerden en üstünü “La İlahe İllallah”sözüdür,en aşağı mertebede olanı da yolda bulunan,rahatsız edici bir şeyi kenara kaldırmaktır.Haya da imandan bir şubedir.”

Kaynak:Gönül İncileri