tek pembe gelincik

S.A Kardeşlerim,

Bugün bu sayfayı kendime ayırayım dedim naçizane.Hiç bir şey bizim değil,her şey mülkün sahibi yüce Rabbimizin amenna..İşte bu mülkün bir sayfasına misafir olalım bugün.Öyle ciddi,kurallı bir yazı beklemeyin.Kendi kendime düşündüklerimi yazacağım,kuralsız,samimi..

***Otobüslerde,minibüslerde kadınlar,yaşlılar ayaktayken gönül rahatlığıyla oturan erkekler çok tuhafıma gidiyor.İçleri nasıl rahat ediyor bilmem.Ha mecburlar mı,değiller elbet ama o tıkış tıkış kalabalığın içinde kendi anneleri,kızları,kız kardeşleri olsa yine kendileri oturup onları o kalabalığın içine sokarlar mıydı?Hayır.Ee,hani müslümanlar kardeşti,hani kendimiz için istediğimizi başkaları için de isteyecektik,hani başkalarını kendi nefsimize tercih edecektik,ne oldu bunlara,unuttuk mu yoksa?Kardeşlerim,ben kızını oturtup kendi ayakta yolculuk eden anneler,babalar biliyorum,onların hassasiyetinin yakınından geçemeyip anlam veremeyenlerin tuhaf bakışları altında hem de,bilmem anlatabildim mi?

***Fake hesap açanlar kendilerini ne kadar dürüst hissediyorlar acaba?Umarım bu zihniyettekilerle hiç karşılaşmayız,saygı duymuyorum,dürüst bulmuyorum..

***Bazı şeyler var ki okuyorsunuz,öğreniyorsunuz ama yetmiyor.Hissetmeniz lazım illa.Son günlerde bu anlamda Rabbim lütfetti bazı şeyleri hissettirdi,çok mutlu oldum.Şöyle ki;bir sultan size evinin bakımını emanet etti.Tertemiz bulundur ve benden başkasının eve girmesine izin verme dedi.Arkadaşların,akrabaların,sevdiklerinle görüş ama benim evime sokma,orası bana özel.Bak evimin dışında görüşebileceğiniz,oturup hal hatır edebileceğiniz yerler tahsis ettim size,her türlü ikramı da size yollayacağım,her türlü rahatınızı temin edeceğim.Ben mülkümdekilerin birbirlerini çıkarsızca sevmelerinden çok memnun olur,bunun için onlara çok bağışta bulunurum.Ama edebi ve kuralları unutma,evim bana mahsustur,oraya kimsenin girmesine müsaade etme..”dedi.Siz ne yaptınız evi belki temizlediniz,öyle ya sultanın ne zaman geleceği belli değildi,hep tertemiz olmasına özen gösterdiniz.Ama sözünü dinlemediniz,kimi sevdiyseniz saraya çağırdınız kendi evinizmiş gibi,edeb erkan gözetmediniz..Sarayın dışında da onlarla görüşebilirdiniz oysa ki,ama ne çare,söz dinlemediniz..Ve cezanız kesildi hemen,ne dersiniz bu bir cezamıydı yoksa bir hediye mi?Bu durumu hissetmenizi sağlayacaksa hediyedir inşallah,O’ndan gelen her şey güzeldir..Umarım bunları paylaşmam batıni edebe muhalif değildir..Eğer öyleyse affet Allah’ım,hayrını senden ister,şerrinden sana sığınırım..

***Nezaketin ve edebin olmadığı yerleri sevmiyorum..”Be” lafı bile bana göre argo,düşünün artık..

***Günümüzde misafir çağırma ne kadar angarya olarak addedilir oldu..Aman bir telaş,bir panik..Ne oluyor ya hu! Eskiden evler misafirsiz hiç kalmazken,ufacık evlere bir dolu yatılı-yatısız misafir sığarken,sofralarda herkese yer ve aş varken ne oldu da şimdi hiç kimseyi hiçbir yere sığdıramıyoruz?Evler geniş,sofralar büyük ama bomboş..Yazık..Oysa ki güzel bir niyet alsak,Allah rızası için o misafiri ağırlamaya niyet etsek her işimize Rabbim nasıl bir kolaylık verecek göreceğiz.Kainatta yarattığı her canlıyı doyuran Rabbim o misafir o gün bize gelmese onu aç mı bırakacak?Aman Allah’ım!Rabbim bugün bazı kullarının rızkını beni vesile ederek yollamayı murad etmiş,ne büyük bir lütuf,ne büyük bir ikram,elhamdülillah Rabbim,layık eyle Rabbim diyerek işe girişsek her işimizi Rabbim kolaylaştırdığı gibi yorgunluk bile vermez,o günümüz çok mutlu çok feyizli geçer inşallah.Yani kardeşlerim kısacası iş niyette başlıyor,niyette bitiyor..

***Televizyonla pek aram yok.Seyrettiğim iki program var,onları da kaçırırsam internet üzerinden seyretmeye çalışıyorum.Televizyon seyretmiyorum ama inanın bilmem gereken bir şey varsa bana ulaşıyor.Kimse yanlış anlamasın,seyredenlere sözümüz yok,kişisel tercihimdir..Oraya vereceğim vakti başka şekilde değerlendirmeyi tercih ediyorum..

***Hayatımızı şartlanmalar ve alışkanlıklar mı belirliyor artık bilmem.Kredi kartı da kullanmıyorum ve hiç de eksikliğini hissetmiyorum.Yine yanlış anlaşılmasın,kişisel tercihimdir fetva vermiyorum.Kullananlar ya acil bir durum olursa,ya şöyle olursa,ya böyle olursa gibi düşüncelerle kullanıyorlar gözlemlediğim kadarıyla.Onu bunu bilmem,çok rahatım,Rabbim her işime de yetiyor elhamdülillah..Yanında para taşımak istemediği için kullananlara da söyleyelim,bankamatik kartınız varsa her yerde onunla alışveriş yapabiliyorsunuz.Bankacıların hoşuna gitmeyecek bu yazı..

***Sayfayı bulduk ya yazıp duruyoruz.Sahi şunu da belirtelim:Bazı kıymetli dostlarım neden kendi yazdığım yazıları bu kadar az tuttuğumu,daha çok yazmamı beklediklerini söylüyorlar zaman zaman,sağolsunlar.Blogu site formatında kullanıyorum,dini ve tasavvufi konular da ana konularımız bildiğiniz gibi.Kardeşlerim her işi ehline bırakmak gerekiyor.Dini konuları yorumlamak,inceliklerini vurgulamak alimlerin işidir.Bizler o kıymetli alimlerin yazılarının aktarılmasında azıcık bir görev üstlenebiliyorsak,bu biz aciz kula verilmiş çok büyük bir nimettir.Haddi bilmek,aşmamak lazım.Arada sırada yazdığım yazılarda da azami haddi aşma korkusu ve haya duygusunun gölgesi altında yazıyorum.O kıymetli alimlerin ve eserlerinin yanında biz kimiz ki! O kıymetlilerin yanında edep gerekir,Rabbim lütfeylesin..Başka kardeşlerim de lütfen yanlış anlamasınlar,bu bizim tercihimizdir,kimseye sözümüz yok,sizin yazılarınızı severek okuyoruz..

***Bu aralar bir blogu çok severek okuyor ve takip ediyorum.Takip ettiğim blogların arasına girdi.Belki her yazıda beğen butonuna basmıyorum ama hepsini okuyorum.. Satır aralarını bile iyi okumaya gayret ediyorum,kıymetli bilgileri kaçırmamak lazım..Başarısı daimi olsun..Hangi blog diye sormayın söylemeyeceğim,nasibi olan oraya ulaşır..

***Son olarak şunları söyleyeyim,blogumu ve blog arkadaşlarımı seviyorum.Siz kıymetli okuyanlarımıza da çok teşekkür ediyorum.Burası sanal ortam ama burada gerçek dostluklar var.Dua istediğiniz bir dostunuzun duası size Allah’ın izniyle anında ulaşıyorsa bundan başka gerçeklik olabilir mi?

Allah’a emanet olunuz..

by ihyaca