sayfası açık yerde duran kitap

S.A Kardeşlerim,

Bugün kitaplarla haşır-neşir olalım biraz.Kitap okumanın güzelliğini ve hatta gizemini çözmeye çalışalım beraberce.Kitap okumayı sevenlerin yaşadıklarını anlamaya çalışalım,bu dünya nasıl bir dünyaymış bir bakalım..

Kitap-kurdu denilen bir tabir vardır,bilirsiniz.Bu gruba girenler için kitap bir ihtiyaçtır adeta,lüks sınıfına girmez.Boş vakitlerini değerlendirme aracı değildir,ihtiyaçtandır.Yemek yemek gibi,su içmek gibi hayatlarının bir parçasıdır kitaplar.Onlar isterler ki hep okusunlar,okusunlar,okusunlar..Ama hayatımızda hepimizin en başta kul olarak,daha sonra bu dünyada yaşayan bireyler olarak çeşitli vazifelerimiz vardır.Bu vazifeler yerine getirildikten sonraki zaman dilimini dört gözle bekler kitap kurtları.Kitaplarıyla baş başa kalacakları anı beklerler,sessiz bir ortamı tercih ederler ve bambaşka dünyalara yolculuğa başlarlar oldukları yerden ayrılmaksızın..Pek çok kişiyle tanışır,dünyanın dört bir tarafında seyahat eder,kendi bakış açılarından başka pencerelerle de hayata bakmayı öğrenirler..Pek çok konuda yaşamadan deneyim kazanır,bu deneyimlerini hayat yolculuğunda gerekli yerlerde kullanırlar.

Güzel bir yolculuktur bu kardeşlerim,bitmesini hiç istemeyeceğiniz türdendir.Bitince bir boşluk hisseder ve aynı güzellikleri tekrar yaşamak istersiniz.Yeni bir kitap arayışı başlar ve aynı güzelliklere kaldığınız yerden devam edersiniz..

Peki,her bulduğumuz kitabı okumalı mıyız acaba?Bu konuda size bir şey söyleyemem,ahkam kesemem,seçim sizindir.Kendimden bazı örnekler verebilirim ama.Okumayı öğrendiğim gün hayatımın değiştiği gündür.Yukarıda da belirttiğim gibi yepyeni dünyalar önüme serildi,kah Heidi ile Alplerde dolaştım,kah uzaya çıktım uzayı keşfettim,kah romanlardaki kişilerle ağladım, güldüm.İnanamıyordum,bu ne güzel bir şeydi böyle!Doyamıyordum okumaya,hatta büyüklerimin söylediklerine göre yerde gazete kağıdı görsem onu bile okuyormuşum o günlerde..İlk öğrenmenin heyecanı diyeceğim ama elhamdülillah bendeki bu heyecan hiç bitmedi,Allah hayırlısıyla devamını nasip etsin..Uzun bir süre seçici olmadan okudum,tabii ki malum belli kriterler vardı ama bu kriterlerin mevcut olduğu kitaplar arasında ayırım yapmadım,ne bulduysam okudum diyebilirim.Daha sonraki dönemlerde seçmeye başladım,daha da doğrusu seçebilmeyi öğrendim.Vaktimi,hak edecek kitaplara vermeyi öğrendim.İlk süreci kötülüyorum sanmayın sakın,o süreç olmasaydı ikinci sürece geçmem zor olurdu belki de..Bugün ise hangi kitapları seçeceğimi,hangi kitapların bana bir şey katacağını,hangi dönemlerde ne tür kitapları okuyacağımı,hangi yazarları takip edeceğimi,ne tür kitapların beni mutlu edip ruhuma gıda olacağını ve bunun gibi daha bir çok şeyi ayırt edebildiğimi düşünüyorum naçizane.Çok zaman sonra fark ettiğim bir şeyi de sizinle paylaşayım.En kalınından bir kitabı okumak benim birkaç saatimi alıyor.Ben herkes de böyle okuyor zannediyordum biliyor musunuz,sakın gülmeyin,gerçekten böyle zannediyordum.Meğerse çok okuduğum için Rabbimin izniyle hızlı okuyormuşum başkalarına göre.Okurken anlamadığım için bunu öğrenmem yıllar sonra oldu,tevafuken..

Kitap Kurtları birbirini çok iyi anlar ve diğerinin okumasına saygı duyarlar.Kendisi de aynı lezzeti aldığı için uyumlu ve hoşgörüyle kabullenişin olduğu bir ortam kendiliğinden oluşur.Ancak ailede kitap okumaktan hazzetmeyenler varsa denge iyi sağlanmalı,kimsenin şikayet etmesine fırsat verilmemeli,bu noktada gerekli fedakarlık da yapılmalıdır.Kısacası öncelikler iyi belirlenmeli,başkalarının hakkı olan vakit kitaba ayrılmamalıdır.Ailede huzurun ve mutluluğun korunması için bu konunun altını önemle çizmek istiyorum kardeşlerim..

Okumanın yazmayı tetiklediğine inanıyorum.Yeterince okumamış birisinin yazmaya geçiş yapabilmesi zordur.Önce yeterince okunmalı sonra yazmaya adım atılmalı.Birkaç gün önce bir arkadaşımın ilk romanı çıktı,inşallah birkaç gün içerisinde kitabevlerinde bulma şansımız olacak.Kendisini tekrar tebrik ediyor,bu güzel yoldaki seyahatinin hayırlı ve hayırlara vesile olmasını Yüce Rabbimden diliyorum..

Ruhunuzu doyuracak kitaplarla karşılaşmanız dileğiyle,bol kitaplı günleriniz olsun…

Allah’a emanet olunuz..

by ihyaca