Kuran ve tesbih

Hz.Ali(k.v) Efendimiz,Kur’an ezberlerken zorlandığını Peygamberimiz(s.a.v) Efendimize bildirince,Peygamberimiz(s.a.v) kendisine bunun için kılabileceği namaz tarifi ile beraber,bu namaz ve diğer duaların peşinden okuması için aşağıdaki duayı öğretmiştir.

Allah’ım,bana günahları,beni hayatta bâki kıldığın müddetçe ebediyen terk ettirmek suretiyle merhamet eyle.Bana faydası olmayan şeylere teşebbüsüm sebebiyle acı.Seni benden razı kılacak şeylere hüsn-i nazar etmemi bana nasip et.Ey semâvâtın ve arzın yaratıcısı olan celâl,ikram ve dil uzatılamayan izzetin sahibi olan Allah’ım! Ey Allah! Ey Rahmân! Celâlin hakkı için,yüzün nuru hakkı için,kitabını bana öğrettiğin gibi hıfzına da kalbimi icbâr et.Seni benden razı kılacak şekilde okumamı nasip et.Ey semâvât ve arzın yaratıcısı,celâlin ve yüzün nuru hakkı için,kitabınla gözlerimi nurlandırmanı,onunla dilimi açmanı,onunla kalbimi yarmanı,göğsümü ferahlatmanı,bedenimi yıkamanı istiyorum.Çünkü,hakkı bulmada bana ancak sen yardım edersin,onu bana ancak sen nasib edersin.Her şeye ulaşmada güç ve kuvvet ancak büyük ve yüce olan Allah’tandır.

Kaynak:Gönül İncileri