karanlıkta mum ışığı

S.A Kardeşlerim,

Yeni bir mim yazısıyla tekrar buluştuk.Önce bir özürle başlamam gerekiyor yazıya.Sağolsun beni miminde unutmayıp mimleyen kıymetli gönül dostum Gelibolu kardeşime hem teşekkür ediyorum,hem de mimi bu kadar geciktirdiğim için özrümü beyan ediyorum.Hakkını helal et kardeşim..

Mim konusunu okuduğumda sanırım diğer arkadaşlar gibi ben de şaşkınlık yaşadım.Konu şuydu:”Evinizde bir yangın çıksa ve tek bir eşya kurtarmak zorunda kalsanız,neyi kurtarırsınız?” Pek iç açıcı bir konu değil,öyle değil mi?Bu mim konusunun mucidi Gelibolu kardeşimiz değil,o mimlenmiş bizleri de mimlemiş.Mim olaylarında dostuk kavramı çok ön planda oluyor kardeşlerim.Mimleyen sevdiklerini mimliyor ve “benim için değerlisin,bak seni unutmadım”mesajını yolluyor.Mimlenen de bu dostluğa aynıyla karşılık veriyor ve ”senden gelen başım gözüm üstüne” diyerek mimi aynı güzel duygularla kabulleniyor.Konu gayr-i ahlaki ve çok kişisel olmadığı sürece bizler de mimlere memnuniyetle iştirak ediyoruz.Mimler blog dünyasının bir parçası,blog harici sanal ortamlarda bilinmiyor,uygulanmıyor.Blog çevresi diğer internet ortamlarından biraz daha farklı,sebebi bu olabilir.Burada dostluk,ziyaretler,yorumlar,samimiyet sanal dünyanın kriterlerine pek uymuyor.Gayet samimi ve içten bir ortam var..

“Bu mimden nasıl bir yazı çıkar ki?” diye düşünürken,arkadaşlarımız öyle güzel yazılar yazdılar ki,takdire değer.Hayata bakış açılarını yansıtan,Allah’ın onlara bir nimet olarak vermiş olduğu kalem gücünü sergileyen,hepsi de birbirinden güzel yazılardı.

Evet,gelelim bize..Öncelikle Allah cümlemizi her türlü afetlerden muhafaza buyursun,her daim koruması altına alsın.Böyle bir durumda insan öncelikle sevdiklerinin ve kendinin canını kurtarmayı düşünür.Fıtri olan budur.Ama madem ki mim konumuz maddi olanlara yönelik,cevabımız da bu yönde olacak.Olasılıkları sıralayalım önce:

Yanıma öncelikle evimin anahtarını alırdım.Eğer evde fazla bir ziyan olmamışsa rahatça girebilmeyi isterdim.Para alırdım çünkü insanım,acizim,açlık ve susuzluk ihtiyacım olacak.Kimliğimi alırdım,o olmadan hiçbir işlem yapamam.Cep telefonumu alır,iletişim kurmam gerekenlerle rahatça haberleşebilirdim.Küçük Kur’an’ım,evradım ve zikirmatiğim yanımda olsun isterdim.Ve bilgisayarım.Evet,maddi dünyada en fazla kullandığım,işime yarayan,kıymetlilerimden.Eh hadi madem onu aldık,kulaklığımızı da unutmayalım.Yazılarımı yazarken genelde bir şeyler dinliyorum,çoğunlukla da gece yazdığım için kulaklığım da kıymetlilerimden.Evet hepsi bu kadar..Bunların içinden hangisi diye düşünmek yerine hepsini bir çantaya koymak daha akıllıca olabilir.Tercihim bu yönde..

Bu mimde konusu itibarıyla kimseyi mimlemiyorum.Afetsiz,afiyet içinde bir ömür sürmeniz dileğiyle,

Allah’a emanet olunuz..

by ihyaca

Not:  Diğer mim yazılarımızı yan menüde,kategoriler bölümünde bulabilirsiniz..