KİTAP OKUMA KÖŞESİ

S.A Kardeşlerim,

Bu seferki mim sorumuz şu:”Hayatının Kitabı Hangisidir?”

Bu mimi yazmaya başlamadan önce bir konuyu belirtmemiz gerekiyor.Elbette ki her Müslüman’ın hayatının kitabı Kur’an-ı Kerim’dir.Bu tartışma götürmez tek gerçektir.Ancak bu mimde Kur’an haricindeki kitaplardan bahsedeceğiz.

Hayatımı etkileyen,yön veren,bana değer kattığına inandığım kitaplar çoktur.Ancak özellikle de iki kitabın hayatımda çok farklı yerleri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.Dolayısıyla bu mim yazısında her ne kadar bir tek kitap sorulmuş olsa da,benim cevabım iki kitaba yönelik olacak.

İlkokuldayım.Muhtemelen 8-9 yaşlarındayım.Doğum günüm için rahmetli annem bazı hazırlıklar yapmış ve arkadaşlarım da sağolsunlar bizim eve gelmişler.O yaştaki bir çocuk olarak gayet büyük bir keyifle gelen hediye paketlerini açıyor ve getiren arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.Hoşuma giden hediyeler hepsi de,beğeniyorum.Ve bir hediye paketini daha açıyorum,içinden bir kitap çıkıyor;bu bir hadis kitabı.Sanırım yaşım da göz önüne alınarak,kalın olmayan ince bir kitap seçilmiş.Aslında okumaya başladığım ilk günden beri okumayı çok sevmeme rağmen,nedense o kitap bana hiç de sevimli gelmiyor diğer renkli,göz alıcı hediyelerin arasında.Hiç bozuntuya vermiyorum ama,gayet kibar bir şekilde arkadaşıma teşekkür ediyorum.O kitaba yıllarca el sürülmedi kardeşlerim,ta ki ortaokula gidinceye kadar.Ortaokul(şimdiki adıyla ilköğretim) döneminde kitaplığımı karıştırırken elime aldım ve bakayım içinde neler var acaba diyerek okumaya başladım.Ve uzun yıllar da elimden düşürmedim.O kitaptan öyle lezzetler,öyle feyizler aldım ki,Rabbim herkese nasip etsin.O gün bu gündür kitap hediye etmeyi çok severim.İnanırım ki bir eve  faydalı bir kitap girmeye görsün,ama hediye edilen kişi,ama o kitabın civarında bulunan bir başkası Allah’ın izniyle o kitaptan faydalanabilir.O kitap o kişininin hayatına bir kılavuz olabilir,kalbini gülşen edebilir.Allah o kardeşimden ve ailesinden razı olsun,iki dünyaları cennet olsun..(Amin)

Gelelim ikinci kitabımıza..Davet eden bir akrabamın evine bir süre için misafirim.Bir gün kitapları incelerken aralarında bir kitap gözüme çarpıyor.Kalınca ciltli bir kitap.Akrabam belki bir gün okur umuduyla çocuğu için almış.Kitap öylece beklemekte,kimi bekliyorsa..Okuyanı,sayfalarını karıştıranı yok,ama beklemede işte hikmetullah gereği..Vazifesini ifa edebilmek için beklemede..

Kitabın adını ve yazarını merak edenleriniz olmuştur belki,söyleyeyim:

Kitabın adı:Fethu’r-Rabbânî (İlahi Armağan olarak çevrilmiş)

Yazarı:ABDÜLKADİR GEYLANİ (K.S)

Kitabı açtım,birkaç sayfa okudum,üslup biraz sert geldi sanki.Yok dedim,”Bunu yazan kişi daha yumuşak söyleseymiş ya,pek bana göre değil sanırım bu kitap!” Kitabı bıraktım..Aradan 5-10 dakika geçti tekrar elime aldım,yine biraz okudum.Yok dedim,yine bıraktım.Ama aklım da kitapta kaldı bir yandan.Tekrar az bir süre geçti,tekrar elime aldım ve alış o alış kardeşlerim.Elhamdülillah hala beraberiz..İlk başta verdiğim tepkiler tamamen nefsimin tepkileriydi.Nefis zora gelemez,yanlışlarının söylenmesini istemez.Nefse sensin dendiğinde mutlu olur ancak.Benlik bu işte..Uzun zamanlar o kitap benim mürşidim oldu,hocam oldu.Besmeleyle gelişigüzel bir sayfa açardım,hocam bakalım bana bugün neler söyleyecek,hangi tavsiyelerde bulunacak diye dikkatle okur,söylenenleri tasdik eder,hayatımda uygulamaya çalışırdım.Ne feyizli bir kitaptır bir bilseniz,nasıl kıymetli inciler barındırır içinde.Rabbim sizlere de okumayı,hakkıyla istifade etmeyi nasip etsin inşallah…

Doğru kitaplarla buluşabilmeniz,gereğince istifade edebilmeniz dileğiyle,

Allah’a emanet olunuz..

by ihyaca

Mimlediğim Kardeşlerim:

Gelibolu17,BirYazarsam,Snrlr,nutukçu,esdikceyazanadam,seymaslife,Rahmet Yağmuru

Ayrıca,beni miminde unutmayan sevgili yolcu kardeşimde de çok teşekkür ediyorum..