manzaralı virajlı yol

Bir kimse ticaret, hac, ziyaret gibi bir yolculuğa çıkacağı zaman ve bu çıkışı gerçeklik kazanırsa, kılacağı iki rekat nafile namazdan sonra şöyle bir dua okumalıdır:

Allah’ım, yüzümü şu yana döndürmek istiyorum, ama benim senden başka güveneceğim bir yer yoktur. Senden başka bir ümid dalım da yok. Sana tevekkülden başka bir gücüm de yok. Sana sığınmaktan başka bir yolum da yok. Fazlından başka bir şey de aramıyorum. Senin iyiliğine, rahmetine kendimi atıyorum. Rahatı, senin için güzel kulluk etmekte buluyorum.

İlminde benim için bir geçmiş vardır. Bu işimde benim için sevileni ve sevilmeyeni ancak sen bilirsin.

Allah’ım, kudretinle benim için takdir edilen her belayı benden uzaklaştır. Her sıkıntıyı ve zorluğu benden al.

Benim için rahmetinden bir sığınak aç. Yardımından bir lütuf ver. Korumandan bir zırh ver. Bana tüm afiyetlerden ihsan eyle.

Bu duayı okuduktan sonra yükünü alır, yola koyulur. Yolda giderken şu duayı okur:

Ya Rabbi, senin hükmün benim için gerçekten en güzel bir temennidir. Allah’ım, sakındığımı bildiğin şeyleri benden uzaklaştır. Dinim için, ahretim için bana hayır ver.

Allah’ım, dileğim odur ki, benden sonra aileme, çocuklarıma, akrabama sen kal. Evinden ayrılan müminlerin aile fertlerine bakacak senden daha hayırlısı yoktur. Onların namusunu sen korursun. Her kötülükten sen saklarsın. Onların derdine sen yetişirsin. Her kötülüğü ancak sen onlardan def edersin. Dünyada, ahirette, rıza, sürur kemaline sen erdirirsin.

Vereceğin her şeyde benim için zatına şükür, zatını zikir, zatına ibadet nasip eyle..

Bana o kadar iyilik ver ki; benden razı olasın, razı olduktan sonra beni rahmetinle cennetine koyasın.

Ey merhametlilerin en merhametlisi..(Amin)

Kaynak: Günyet’üt Tâlibin / Abdülkadir Geylani (k.s)