karlı göl manzarası ve kırmızı renkli ağaç

Abdeste başlarken niyet edilir ve şu dua okunur:

Bismillâhil-azîm. Ve’l-hamdü lillâhi alâ dînîl-İslâm. Ve alâ tevfîkıl-îmân.

Anlamı: Azim olan Allahu Teâlâ’nın adıyla başlarım. Bize İslam dinini veren ve imanı ihsan eden Allahu Teâlâ’ya hamd-ü senalar olsun.

Elleri Yıkarken: Suyu temizleyici, İslam’ı nur kılan Allah’a hamd-ü senalar olsun.

Ağıza Su Verirken: Allah’ım, ondan içtikten sonra bir daha susuzluk duyulmayan havz-ı nebîden ben kuluna bir kase içir.

Burna Su Verirken: Allah’ım, bana cennet kokusunu koklat ve beni cennet nimetleriyle rızıklandır, cehennem kokularıyla değil.

Yüzü Yıkarken: Ey Allah’ım, nurunla evliyaların yüzünü ağarttığın gibi, benim yüzümü de ağart. Düşmanlarının yüzünün siyah olduğu günde, günahlarımdan dolayı benim yüzümü siyah etme.

Sağ Kolu Yıkarken: Ey Allah’ım, kitabımı sağ tarafımdan ver ve benim hesabımı kolaylaştır.

Sol Kolu Yıkarken: Ey Allah’ım, kitabımı sol tarafımdan ve arkamdan verme, beni zor bir hesapla sorguya çekme.

Başı Meshederken: Ey Allah’ım, vücudumu ve saçlarımı cehenneme atma. Gölgenin olmadığı günde beni Arş-ı Âlâ’nın gölgesinde gölgelendir.

Kulakları Yıkayıp Arkasını Meshederken: Allah’ım beni, sözü dinleyip en güzelini tutanlardan eyle.

Boynu (enseyi) Meshederken: Ey Allah’ım, boynumu ateşten âzâd eyle.

Sağ Ayağı Yıkarken: Ey Allah’ım, ayakların kaydığı günde, Sırat üzerinde ayaklarımı sabit eyle.

Sol Ayağı Yıkarken: Ey Allah’ım, senin düşmanlarının ayaklarının kaydığı günde, benim ayaklarımı kaydırma.

Ey Allah’ım, beni çalışan ve şükredenlerden; günahı af, ameli kabul, ticareti helal olanlardan eyle. Ey Allah’ım, seni hamdinle tesbih ve tenzih ederim. Senden başka mabud olmadığına, bir olduğuna, ortağın bulunmadığına ve Muhammed aleyhisselamın kulun ve Rasûlün olduğuna şehadet ederim.

Kaynak: Gönül İncileri