Peygamber (sav) Efendimiz ve misvak

Peygamber (sav) Efendimiz misvak hakkında çokca hadis-i şerif irâd buyurmuşlardır. Şöyle ki:

“Eğer ümmetime meşakkat vermeyeceğini bilseydim her zaman için misvak tutunmalarını emrederdim.”

“Sizden biriniz geceleyin namaz kılmaya kalkarsa misvak kullansın, çünkü namaz kılmaya kalkınca kendisine bir melek gelerek ağzını onun ağzına yaklaştırır. Artık kulun ağzından çıkanlar meleğin ağzına girer.”

“Misvak tutunmaya devam ediniz. Misvakta 24 haslet vardır.Bunların en makbulü Allah’ın razı olmasıdır.Namazı yetmişyedi derece katlanır. Misvak zenginliğe sebep olur. Ağız kokusunu giderir. Diş etlerini sağlamlaştırır. Baş, diş ağrılarını giderir. Yüzü ve dişleri parlatır. Meleklerin kendisi ile musafaha etmelerini sağlar. Misvakla ağız temizliği Allahu Teâlâ’nın rızasıdır. Misvak hem benim, hem de diğer peygamberlerin sünnetidir.”

Misvak kullanmanın fazileti hakkında bütün ulema müttefiktir. Peygamber (sav) Efendimiz diğer hadis-i şeriflerinde:

“Misvak kullanmakla o kadar emredildim ki, misvak hakkında bana vahiy ineceğini sandım.” buyurur.

Şu dört şey peygamberlerin sünnetlerindendir:

1- Misvak kullanmak. Zira o ağzı temizleyen ve Rabbin rızasını kazandıran bir alettir.

2- Sünnet olmak. Zira o deri ve idrar hastalıklarından korur.

3- Koku sürünmek. Bu ise kötü kokuları izale eder.

4- Evlenmek. Bu da kişiyi haramdan korur. Zürriyyetinin çoğalmasını temin eder.

Kaynak: Miftâhu’l-İrşâd