Namazlardan sonra yapılan dua ve zikrin sünnet olduğu hususunda alimler icma ettiler. Bu dua ve zikirler hakkında çok sayıda sahih hadis gelmiştir. Bunların birkaçını zikredeceğiz:

***Resûlullah (sav) Efendimize: ”Hangi dua daha çok makbuldür?” diye soruldu.

Buyurdular ki: ”Gecenin ikinci yarısında ve farz namazların sonunda yapılandır.”

***İbni Abbas (ra) diyor ki: ”Resûlullah (sav)’ın namazının bittiğini (namazdan sonra söylediği) tekbirden anlardım.

***Yine İbni Abbas (ra) şöyle dedi:

“Farz namazını bitirince insanların zikir ile seslerini yükseltmeleri Resûlullah zamanında vardı. Bu sesleri duyduğum zaman namazı bitirdiklerini anlardım.”

***Resûlullah (sav) Efendimiz buyurdular ki:

“Her kim namazlardan sonra şu esmayı on defa okursa, kırk milyon sevap kazanmış olur:

Eşhedü en lâ ilâhe illallâhu vahdehû lâ şerîke leh, ilâhen vâhiden ehaden sameden lem yettehiz sâhibeten ve lâ veleden ve lem yekün lehû küfüven ehad.” (Tirmizi)

***Resûlullah (sav), sahâbe-i kirama namazlardan sonra şu duayı çokça okumalarını tavsiye buyurmuştur:

Allâhümme innî zalemtü nefsî zulmen kesîran ve lâ yeğfiruz-zünûbe illâ ente fağfirlî mağfiraten min indike verhamnî inneke entel Ğafûrur-Rahîm.

Anlamı: Allah’ım! Şüphesiz ben kendi nefsime çok zulüm ettim. Senden başka hiç kimse günahları bağışlayamaz. Katından (ikram olarak) bir mağfiretle beni bağışla ve bana merhamet eyle. Şüphesiz, mağfiret ve merhamet edici sensin.

Kaynak: Gönül İncileri